torsdag den 14. januar 2010

Fashion: Inspiration // Coffeetable books # 1

Jeg elsker coffeetable bøger, og især når jeg er i udlandet køber jeg altid nogle stykker med hjem. De kan omhandle alt fra musik og mode til kunst, arkitektur og tatoveringer.

Jeg vil lige vise jer en af mine favoritter; On The Streets 1980-1990 by Amy Arbus

Denne bog er så sej! Især fordi der er så mange streetshots af originaler (med stort O) og kendte, herunder Madonna, The Clash, Anna Sui m.fl.

Det var altså engang, hvor berømtheder ikke behøvede sikkerhedsfolk, når de skulle hente en liter mælk i kiosken.
Billederne er taget på gaderne i New York.

Bogen er købt i New York, men den kan fås HER.

Bonusinfo: Jeg så et billede af nogle støvler i bogen, hvor jeg har præcist de samme (Oppe i højre hjørne). Prøv selv at sammenlign HER. Det er rimelig pudsigt, når billederne nu er 20-30 år gamle.

Bonusinfo II: Nede i højre hjørne ses billeder af Eugene Hütz, forsangeren fra Gogol Bordello, som lige har spillet til Hopenhagen. Jeg fandt disse ved et tilfælde i et Euroman fra 2006, som jeg havde liggende i en gammel bunke blade. Hvad er chancen for det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar